Alla inlägg under april 2012

Av Tina Engström - 29 april 2012 18:42

I måndags var jag iväg och Ultraljudade Farin. Lisbeth (som ska ha en valp) och Ida var med och "höll tummarna"  

Först rakade de Farin lite på magen, sen fick vi gå in i Ultraljudsrummet, efter "en Evighet", säkert 30 sek    hittade vetrinären det första lilla hjärtat som tickade, sedan räknade hon till ytterligare 4 st, innan vi slutade.

Jag ville egentligen bara veta om det var en eller flera    Min förhoppning är ju att det är iallafall 8st i slutändan.

Har 4 tikar och 2 hanar tingade, vill ju gärna ha lite att välja på också. Jag kommer att behålla minst en valp,till och börja med. Har sedan en Fodervärd,Lotta som har Trixa (E.Puss & Kram),som  tar den, när den blir lite äldre (är planen) 

 

                                                  

            Min systerdotter Ida och Farin   

Av Tina Engström - 13 april 2012 19:05

Den 26+27/3 parades Farin med Kevin. Det var då dygn 14 och 15 i löpet. Hon var lika "lättparad" som sin mor Tuva och mormor Julia. Stort TACK för GOD mat och trevligt umgänge, Patricia. Kevin var lugn och sansad, pussade lite på en villig Farin, sedan var det klart   

 Pappa Kevin har visat framfötterna på Lydnadsplan, med 2 raka 1a pris i LKL1, sedan vi var där.

   

               Patricia & Kevin  


Det har nu gått 2 1/2 vecka och jag ser INGA tecken på Farin, men det gjorde jag inte på hennes mor eller mormor heller.....

Har beställt en tid för Ultraljud 23/4, spännande!

Idag fick Farin köra ett sök på vilt och ett par linjetag, vilket hon skötte, med den äran. Vill ju kunna starta henne i höst, efter "mammaledigheten   Försöker hålla henne från det kalla vattnet iallafall   

Innan dess får Farin en chans att starta i ÖKL på WT på Söndag och pappa Kevin är i Danmark på Utställning och B-prov i helgen.Stort LYCKA TILL ! Vi håller tummar o tassar  


Återkommer snart med nya rapporter ! 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards